- Postanowienia ogólne
- Cele i zadania
- Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych
- Struktura organizacyjna i miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych
- Sposób kierowania oraz organizacja i zadania poszczególnych jednostek i komórek organizacyjnych
- Prawa i obowiązki Pacjenta
- Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych z zapewnieniem właściwej dostępności i jakości tych świadczeń.
- Organizacja procesu udzielania świadczeń zdrowotnych
- Warunki współdziałania z podmiotami trzecimi w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych
- Zasady udostępniania i wysokość opłaty za udostępnianie dokumentacji medycznej
- Przepisy porządkowe i sposób obserwacji pomieszczeń
- Tryb składania reklamacji, skarg i wniosków
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Regulamin organizacyjny podmiotu leczniczego jest wewnętrznym dokumentem organizacyjnym podmiotu wykonującego działalność leczniczą (PWDL) – MEDIMOST Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, uchwalonym przez Zarząd Spółki na podstawie art. 23 Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz.U. 2011 nr 112 poz. 654 późn. zm.), w zakresie określonym art. 24 w/w ustawy.
2. Niniejszy Regulamin organizacyjny PWDL określa sposób i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych przez MEDIMOST Sp. z o. o., a w szczególności:
- cele i zadania podmiotu;
- strukturę organizacyjną przedsiębiorstw podmiotu;
- rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;
- miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych;
- przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, z zapewnieniem właściwej dostępności i jakości tych świadczeń w jednostkach oraz komórkach organizacyjnych zakładów leczniczych podmiotu;
- prawa i obowiązki pacjenta;
- wysokość opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej ustalonej w sposób określony w art. 28 ust. 4 Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. 2009 nr 52 poz. 417 z późn. zm.);
- wysokość opłat za udzielane świadczenia zdrowotne;
- sposób kierowania jednostkami oraz komórkami organizacyjnymi zakładów leczniczych podmiotu.
3. Użyte w niniejszym Regulaminie określenia oznaczają:
- Regulamin – Regulamin organizacyjny PWDL – MEDIMOST Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie;
- Podmiot medyczny – MEDIMOST Sp. z o. o. z siedzibą w Lublinie;
- Kierownik – Zarząd MEDIMOST Sp. z o. o. z siedzibą w Lublinie;
- Ustawa – Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz.U. 2011 nr 112 poz. 654 późn. zm.);
- Pacjent – osoba zwracająca się o udzielenie świadczeń zdrowotnych lub korzystająca ze świadczeń zdrowotnych udzielanych przez podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych;
- Świadczenia zdrowotne – ambulatoryjne świadczenia specjalistycznej opieki zdrowotnej;
- Dokumentacja medyczna – dokumentacja medyczna w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. 2009 nr 52 poz. 417 z późn. zm.);
- Personel – osoby, które świadczą pracę lub realizują obowiązki w MEDIMOST Sp. z o. o. na podstawie zawartej z Podmiotem leczniczym umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej, a także umowy o wolontariat, jak również praktykanci odbywający praktyki lub staże zawodowe, z wyłączeniem Zarządu i Dyrekcji MEDIMOST Sp. z o. o.;
- Serwis – strona internetowa dostępna pod adresem https://poliklinika.zdorovo.pl/
4. MEDIMOST Sp. z o. o. z siedzibą w Lublinie, ul. Hugo Kołłątaja 3/15, 20-006 Lublin, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin- Wschód w Lublinie, z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 844042, REGON: 386179646, NIP: 7123402863 jest podmiotem leczniczym w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 1 Ustawy, w zakresie w jakim wykonuje działalność leczniczą.
- MEDIMOST Sp. z o. o. wpisana jest do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą, prowadzonego przez Wojewodę Lubelskiego pod nr Księgi 000000263135, oznaczenie Organu W-06, o identyfikatorze terytorialnym 0663011.
- W celu wykonywania działalności leczniczej MEDIMOST Sp. z o.o. prowadzi następujące Przedsiębiorstwa (Zakłady Lecznicze) PWDL:
- Poliklinika.Zdorovo.pl, o nr REGON 38617964600016, rodzaj 3 (Ambulatoryjne świadczenia zdrowotne), oznaczony kodem resortowym stanowiącym część V systemu kodów identyfikacyjnych;
CELE I ZADANIA
1. Celem działania MEDIMOST Sp. z o.o. jako PWDL jest przede wszystkim udzielanie kompleksowych i specjalistycznych świadczeń zdrowotnych przez wykwalifikowaną kadrę medyczną, a w szczególności świadczeń z zakresu telemedycyny.
2. Do podstawowych zadań MEDIMOST Sp. z o. o. należy w szczególności: zapewnienie wysokiej jakości świadczonych usług medycznych:
- wykonywanie obowiązków wynikających ze statusu podmiotu służby zdrowia, stałe i systematyczne podwyższanie wiedzy i umiejętności zawodowych, przestrzeganie etyki zawodowej;
- zapewnienie nowoczesnych, efektywnych i uznanych metod leczniczych;
- dbałość o efektywną organizację pracy;
- świadczenie usług medycznych ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa i potrzeb pacjentów oraz przestrzeganie praw pacjenta;
- działania promujące profilaktykę zdrowia i aktywizację;
- inne zadania zlecone przez Kierownika.
RODZAJ DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ ORAZ ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
1. MEDIMOST Sp. z o.o. prowadzi działalność leczniczą w zakresie ambulatoryjne świadczenia zdrowotne.
2. Zakres świadczeń udzielanych przez MEDIMOST Sp. z o.o. obejmuje kompleksowe komercyjne świadczenia specjalistycznej opieki zdrowotnej, w szczególności z zakresu telemedycyny.
STRUKTURA ORGANIZACYJNA I MIEJSCE UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
- Podmiot leczniczy (spółka z o.o. oznaczona 9-cio cyfrowym numerem REGON: 386179646 z siedzibą przy ul. Hugo Kołłątaja 3/15, 20-006 Lublin)
- Zakład leczniczy (oznaczony 14-sto cyfrowym numerem REGON: 38617964600016, mieszczącym się przy ul. Hugo Kołłątaja 3/15, 20-006 Lublin) – jednostka lokalna GUS.
Zakres udzielanych świadczeń:
- E-wizyty;
- Konsultacje psychologiczne.
SPOSÓB KIEROWANIA ORAZ ORGANIZACJA I ZADANIA POSZCZEGÓLNYCH JEDNOSTEK I KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH PRZEDSIĘBIORSTWA
- Działalnością MEDIMOST Sp. z o. o. kieruje Zarząd podmiotu leczniczego będący Kierownikiem PWDL, w rozumieniu przepisów Ustawy.
- Kierownik zarządza podmiotem leczniczym i reprezentuje go na zewnątrz.
- Kierownik podejmuje samodzielnie decyzje dotyczące funkcjonowania podmiotu i ponosi za nie odpowiedzialność.
- Kierownikowi przysługują wszystkie obowiązki i uprawnienia, jakie na podmiot leczniczy nakładają powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym obowiązki i uprawnienia Pracodawcy wobec zatrudnionego personelu.
- Celem wsparcia działań zarządczych w podmiocie leczniczym Kierownik może:
- ustanowić Dyrektora podmiotu leczniczego,
- zatrudniać lub zawierać umowy cywilnoprawne z lekarzami do należytego wykonywania zadań przez MEDIMOST Sp. z o.o.
- Dyrektor Podmiotu podlega wyłącznie Kierownikowi.
- Dyrektor Podmiotu koordynuje pracę wszystkich zakładów i komórek organizacyjnych, zapewnia racjonalne wykorzystanie czasu pracy, sprawuje nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny pracy, podejmuje decyzje w sprawach zatrudnienia.
- Personel MEDIMOST Sp. z o.o. podlega nadzorowi Dyrektora Podmiotu w zakresie właściwości funkcjonalnej.
- W przypadku nieobsadzenia stanowiska Dyrektora podmiotu, Kierownik Podmiotu leczniczego realizuje przewidziane dla Dyrektora Podmiotu zadania samodzielnie lub za pośrednictwem upoważnionej osoby.
- Celem nadzoru nad realizacją świadczeń opieki zdrowotnej pod względem medycznym Kierownik może ustanowić Dyrektora ds. Medycznych, posiadającego wyższe wykształcenie medyczne.
- Dyrektor ds. Medycznych, podlega bezpośrednio Kierownikowi podmiotu leczniczego.
- Do podstawowych zadań Dyrektora ds. Medycznych należy sprawowanie merytorycznego nadzoru i kontroli nad jakością procesu udzielania i dokumentowania świadczeń zdrowotnych oraz jego zgodności z zasadami sztuki medycznej.
- W przypadku nieobsadzenia stanowiska Dyrektora ds. Medycznych Kierownik MEDIMOST Sp. z o.o. realizuje przewidziane dla Dyrektora ds. Medycznych zadania samodzielnie lub za pośrednictwem upoważnionej osoby.
Do podstawowych zadań Podmiotu leczniczego należy w szczególności realizowanie kompleksowej opieki medycznej danej specjalizacji w ramach leczenia ambulatoryjnego specjalistycznego, porady lekarskie, leczenie oraz profilaktyka chorób, orzekanie o stanie zdrowia.
Poszczególne jednostki i komórki organizacyjne Podmiotu leczniczego oraz osoby wykonujące pracę bądź świadczące usługi w ramach tych jednostek i komórek, obowiązane są do współdziałania dla zapewnienia sprawnego, efektywnego i zgodnego z prawem funkcjonowania podmiotu leczniczego. Za prawidłowe współdziałanie jednostek organizacyjnych odpowiada Dyrektor Podmiotu leczniczego.
Gospodarka finansowa, rachunkowość oraz obsługa kadrowa MEDIMOST Sp. z o. o. są prowadzone na zasadach obowiązujących Spółkę z ograniczona odpowiedzialnością.
PRAWA I OBOWIĄZKI PACJENTA
W czasie korzystania ze świadczeń medycznych, Pacjent ma prawo do:
- uzyskania przystępnej informacji o swoim stanie zdrowia,
- udzielania świadczeń zdrowotnych przez personel medyczny o odpowiednich kwalifikacjach, kierujący się zasadami etyki zawodowej; w sposób odpowiadający wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
- wyrażenia zgody na udzielenie określonych świadczeń zdrowotnych lub odmowy udzielenia takiej zgody po uzyskaniu odpowiedniej informacji – w przypadku zastosowania metody leczenia stwarzających podwyższone ryzyko dla pacjenta, zgodę wyraża się w formie pisemnej;
- poszanowania intymności i godności w takcie realizacji świadczeń opieki zdrowotnej – osoba udzielająca ma obowiązek postępować w sposób zapewniający poszanowanie tego prawa;
- kontaktu osobistego, telefonicznego lub korespondencyjnego z innymi osobami;
- zachowania w tajemnicy przez osoby wykonujące zawód medyczny, w tym udzielające mu świadczeń zdrowotnych, informacji z nim związanych, a uzyskanych w związku z wykonywaniem zawodu medycznego;
- dostępu do dokumentacji medycznej dotyczącej jego stanu zdrowia oraz udzielonych mu świadczeń zdrowotnych;
- informacji o prawach pacjenta określonych w Ustawie oraz w przepisach odrębnych, uwzględniającej ograniczenia tych praw określone w tych przepisach.
Do obowiązków Pacjenta należy:
- przestrzeganie zasad określonych w regulaminie organizacyjnym, a w szczególności stosować się do wskazówek i zaleceń lekarzy w zakresie procesu diagnostyczno-terapeutycznego, jak i w sprawach organizacyjno-administracyjnych.
- podczas rejestracji Pacjent ubiegający się o udzielenie świadczenia opieki zdrowotnej jest zobowiązany podać swoje imię i nazwisko, płeć, data urodzenia, PESEL lub numer paszportu, miejsce zamieszkania, numer telefonu oraz adres e-mail.
- przy odwołaniu wizyty telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej Pacjent jest obowiązany do zgłoszenie nie mniej niż 12 godzin przed terminem realizacji usługi. Nieodwołanie wizyty skutkuje adnotacją w karcie Pacjenta. Lekarz może odmówić kolejnego zapisu i rozpoczęcia leczenia.
- Pacjent jest obowiązany udzielać w trakcie wywiadu lekarskiego pełnej i prawdziwej informacji o swoim stanie zdrowia.
- Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń medycznych w Podmiocie leczniczym ma prawo do złożenia pisemnej skargi do Dyrektora ds. Medycznych.
- Podmiot medyczny zapewnia dostępność informacji o prawach pacjenta – w poszczególnych placówkach do wglądu oraz na stronie internetowej.
- Podmiot leczniczy nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z zatajenia bądź udzielenia nieprawdziwej informacji, co do istotnych spraw dotyczących zdrowia pacjenta.
PRZEBIEG PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH Z ZAPEWNIENIEM WŁAŚCIWEJ DOSTĘPNOŚCI I JAKOŚCI TYCH ŚWIADCZEŃ
- Wszystkie świadczenia realizowane przez podmiot leczniczy, winny być wykonywane z należytą starannością, w warunkach odpowiadających określonym w odrębnych przepisach wymaganiom jakim powinny odpowiadać podmioty leczniczy.
- MEDIMOST Sp. z o.o. organizuje świadczenia zdrowotne udzielane w zakresie określonym w niniejszym Regulaminie, z zapewnieniem właściwej dostępności tych świadczeń w sposób gwarantujący pacjentom najbardziej dogodną formę korzystania ze świadczeń.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie przez osoby, które posiadają wymagane przepisami prawa kwalifikacje do ich wykonywania, potwierdzone stosownymi dyplomami, certyfikatami lub zaświadczeniami.
- Rezerwacja wizyt oraz zakup medycznych konsultacji prowadzonych przez lekarzy i specjalistów świadczonych ambulatoryjnie lub drogą elektroniczną w formie telefonicznej konsultacji lub wideo konsultacji jest realizowany za pomocą Serwisu.
- Każdy pacjent informowany jest o terminie i godzinie planowanego świadczenia drogą mailową.
- W przypadku gdy pacjent nie może wziąć udziału w konsultacji medycznej w ustalonym terminie lub gdy zrezygnował ze świadczenia opieki zdrowotnej, zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym Podmiot leczniczy w każdy dostępny sposób.
- W razie wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili ustalania terminu udzielenia świadczenia, a które uniemożliwiają jego dotrzymanie, pacjent jest informowany o zmianie tego terminu.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w terminie uzgodnionym z pacjentem, według ustalonej kolejności, w dniach i godzinach ich udzielania przez MEDIMOST Sp. z o.o.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w godzinach od 09.00 do 17.00 w siedzibie podmiotu medycznego lub formie telefonicznej lub wideo konsultacji, albo czatu między lekarzem a Pacjentem.
Lekarz w trakcie porady lekarskiej w szczególności:
- przeprowadza wywiad;
- określa rozpoznanie choroby, problemu zdrowotnego lub urazu;
- ustala plan leczenia;
- w razie potrzeby wystawia recepty na wyroby medyczne, zaświadczenia o stanie zdrowia;
- wypełnia dokumentację medyczną zgodnie z obowiązującymi przepisami i regulacjami wewnętrznymi.
ORGANIZACJA PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ
- MEDIMOST Sp. z o.o. udziela świadczeń zdrowotnych odpłatnie.
- Wysokość opłat ustala w Cenniku Kierownik uwzględniając rzeczywiste koszty udzielania świadczenia zdrowotnego.
- Świadczenia zdrowotne na zasadach odpłatności realizowane są na podstawie indywidualnego rozliczenia z pacjentem poprzez zakup konkretnej usługi.
- Pacjent przed rozpoczęciem udzielania świadczenia zdrowotnego zapoznaje się z ceną świadczenia obowiązującą w Podmiocie leczniczym. Aktualny cennik dostępny na stronie https://poliklinika.zdorovo.pl/.
- Ostateczna cena konkretnego świadczenia podczas konsultacji z lekarzem lub specjalistą może ulec zmianie od podanej na stronie , a jej indywidualne uzgodnienie z Pacjentem następuje przed przystąpieniem do udzielania świadczenia.
- Zakup oraz rezerwację szczegółów zamówienia usługi za pomocą Serwisu Pacjent potwierdza poprzez kliknięcie przycisku ,,Potwierdź rezerwację”. Po kliknięciu Pacjent zostanie przekierowany do strony płatności. W przypadku zakupu telefonicznego lub w przypadku nieopłaty zamówienia na stronie płatności, na adres mailowy podany przy składaniu zamówienia zostanie wysłany link do strony płatności.
- Płatności za usługi dokonywane są przez Pacjenta z góry za pośrednictwem zintegrowanej z Serwisem platformy płatności Przelewy24.
- Termin realizacji świadczenia Pacjent wybiera za pomocą Serwisu.
- W przypadku braku możliwości zgłoszenia się w ustalonym terminie pacjent zobowiązany jest do poinformowania MEDIMOST Sp. z o.o. nie później niż 12 godzin przed terminem realizacji usługi. W przypadku anulowania zamówienia Pacjent powinien wysłać maila na adres kontakt@vrachi.pl wskazując w tytule numer zamówienia. Pismo elektroniczne powinno być wysłane z konta poczty elektronicznej wykorzystywanej podczas zamówienia usługi.
- W przypadku anulowania usługi w czasie krótszym, niż 24 godziny przed jej rozpoczęciem kwota opłaty za świadczenie nie będzie zwracana.
ZASADY UDOSTĘPNIANIA DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ I WYSOKOŚĆ OPŁATY ZA JEJ UDOSTĘPNIANIE
- Podmiot medyczny prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych zapewniając ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Dokumentacja medyczna udostępniana jest:
- Pacjentowi, którego ta dokumentacja dotyczy za okazaniem dowodu tożsamości;
- osobie upoważnionej przez Pacjenta w dokumentacji medycznej za okazaniem dowodu tożsamości:
- osobie upoważnionej przez Pacjenta na podstawie odrębnego pełnomocnictwa: poświadczonego notarialnie lub podpisanego w obecności pracownika recepcji placówki;
- Po śmierci pacjenta, dokumentacja medyczna udostępniana jest osobie upoważnionej przez pacjenta za życia lub osobie, która w chwili zgonu pacjenta była jego przedstawicielem ustawowym. Dokumentacja medyczna jest udostępniana także osobie bliskiej, chyba, że udostępnieniu sprzeciwi się inna osoba bliska lub sprzeciwił się pacjent za życia, z zastrzeżeniem przypadków przewidzianych w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. 2009 nr 52 poz. 417 z późn. zm.).
- Podmiot leczniczy udostępnia dokumentację medyczną w następujących formach do wglądu w siedzibach poszczególnych placówek:
- poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów lub kopii;
- poprzez wydanie oryginału za pokwitowaniem odbioru z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu na żądanie uprawnionego organu lub podmiotu, na czas wydania oryginału dokumentacji w archiwum Podmiotu leczniczego pozostaje jej uwierzytelniona kopia.
- Zasady udostępniania dokumentacji medycznej osobom fizycznym:
- do wglądu: uzyskanie wglądu do dokumentacji medycznej odbywa się na podstawie wniosku złożonego przez Pacjenta, jego przedstawiciela ustawowego lub osoby przez niego upoważnionej; wgląd do dokumentacji będzie możliwy w terminie 7 dni od daty złożenia wniosku, przy czym dzień i miejsce wglądu do dokumentacji ustala się telefonicznie z pracownikiem infolinii. Wgląd odbywa się w obecności pracownika Spółki – dotyczy to zarówno dokumentacji papierowej jak i prowadzonej elektronicznie;
- wydanie wyciągu, odpisu, kopii: wydanie wyciągu, odpisu lub kopii dokumentacji medycznej oraz wydruku z dokumentacji elektronicznej Pacjentowi, jego przedstawicielowi ustawowemu lub osobie upoważnionej przez niego następuje na podstawie wniosku w formie pisemnej;
- Decyzję o udostępnieniu dokumentacji medycznej podejmuje Zarząd placówki.
- W przypadku, gdy udostępnienie dokumentacji nie jest możliwe odmowa wraz z podaniem przyczyny wymaga zachowania formy pisemnej.
- W przypadku odbioru dokumentacji przez osobę upoważnioną, która nie jest wskazana we wcześniej zgromadzonej dokumentacji medycznej, dodatkowo składa się Pełnomocnictwo do wydania dokumentacji medycznej.
- Odbiór kopii dokumentacji medycznej jest możliwy w recepcji poszczególnej placówki.
- Wnioskodawca potwierdza osobisty odbiór dokumentacji własnoręcznym podpisem na Karcie wydania dokumentacji.
- Udostępnianie dokumentacji prowadzonej w postaci elektronicznej następuje przez: przekazanie informatycznego nośnika danych z zapisaną dokumentacją, dokonanie elektronicznej transmisji dokumentacji.
- W przypadku gdy dokumentacja prowadzona w postaci elektronicznej jest udostępniana w postaci papierowych wydruków, osoba upoważniona przez podmiot leczniczy potwierdza ich zgodność z dokumentacją w postaci elektronicznej i opatruje swoim podpisem i pieczątką, wraz z podaniem daty.
- Dokumentacja medyczna może być przesłana pocztą (przesyłką poleconą za potwierdzeniem odbioru) na wskazany adres, w tym przypadku na formularzu wniosku o wydanie dokumentacji zostanie odnotowany nr nadawczy z załączeniem potwierdzenia nadania oraz zwrotnego potwierdzenia odbioru.
- Dokumentacja medyczna może być wysłana pocztą elektroniczną (wiadomość szyfrowana) na wskazany adres mailowy.
- Podmiot leczniczy udostępnia dokumentację medyczną podmiotom uprawnionym na podstawie odrębnych przepisów, w szczególności:
- podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych;
- organom władzy publicznej, w tym Rzecznikowi Praw Pacjenta, Narodowemu Funduszowi Zdrowia, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom krajowym i wojewódzkim, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności kontroli i nadzoru;
- podmiotom, o których mowa w art. 119 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia kontroli na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia;
- ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, sądom, w tym sądom dyscyplinarnym, prokuraturom, lekarzom sądowym i rzecznikom odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem;
- uprawnionym na mocy odrębnych ustaw organom i instytucjom, jeżeli badanie zostało przeprowadzone na ich wniosek;
- organom rentowym oraz zespołom do spraw orzekania o niepełnosprawności, w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem;
- podmiotom prowadzącym rejestry usług medycznych, w zakresie niezbędnym do prowadzenia rejestrów;
- zakładom ubezpieczeń, za zgodą pacjenta;
- lekarzowi, pielęgniarce lub położnej, w związku z prowadzeniem procedury oceniającej podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o akredytacji w ochronie zdrowia, w zakresie niezbędnym do jej przeprowadzenia;
- wojewódzkiej komisji do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, w zakresie prowadzonego postępowania;
- spadkobiercom w zakresie prowadzonego postępowania przed Wojewódzką Komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych;
- osobom wykonującym czynności kontrolne na podstawie art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia (Dz.U. 2011 nr 113 poz. 657), w zakresie niezbędnym do ich przeprowadzenia;
- członkom zespołów kontroli zakażeń szpitalnych, o których mowa w art.14 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz.U. 2008 nr 234 poz. 1570) w zakresie niezbędnym do wykonywania ich zadań.
- Dokumentacja medyczna może być udostępniona także szkole wyższej lub instytutowi badawczemu do wykorzystania w celach naukowych, bez ujawniania nazwiska i innych danych umożliwiających identyfikację osoby, której dokumentacja dotyczy.
- Podmiot leczniczy udostępnia dokumentację bez zbędnej zwłoki. Wydanie dokumentacji medycznej następuje w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku. W szczególnych, uzasadnionych przypadkach, termin wydania dokumentacji może ulec wydłużeniu do 21 dni.
- Za sporządzenie wyciągu, odpisu lub kopii dokumentacji medycznej zarówno w wersji papierowej, jak i na elektronicznym nośniku danych, MEDIMOST Sp. z o.o. nie pobiera żadnych opłat.
- MEDIMOST Sp. z o.o. przechowuje dokumentację medyczną przez okres 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano w niej ostatniego wpisu;
- Po upływie okresu przechowywania dokumentacja medyczna jest niszczona w sposób uniemożliwiający identyfikację pacjenta, którego dotyczyła. Pacjent, jego przedstawiciel ustawowy lub osoba upoważniona może zwrócić się z wnioskiem o wydanie oryginału dokumentacji medycznej dopiero po upływie okresu przechowywania, lecz nie później niż do końca I kwartału roku następnego po tym okresie.
- MEDIMOST Sp. z o.o. oraz osoby świadczące w jego imieniu świadczenia zdrowotne, mogą udzielać innym podmiotom wykonującym działalność leczniczą informacji związanych z Pacjentem w przypadku gdy:
- Pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy wyraża zgodę na ujawnienie tajemnicy;
- zachowanie tajemnicy może stanowić niebezpieczeństwo dla życia lub zdrowia Pacjenta lub innych osób;
- zachodzi potrzeba przekazania niezbędnych informacji o Pacjencie, związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych innym osobom wykonującym zawód medyczny uczestniczącym w udzielaniu tych świadczeń; d) obowiązujące przepisy prawa tak stanowią.
Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie przekazywania dokumentacji medycznej oraz informacji o stanie zdrowia pacjentów odbywa się z poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności praw Pacjenta.
PRZEPISY PORZĄDKOWE I SPOSÓB OBSERWACJI POMIESZCZEŃ
Administratorem danych osobowych jest Spółka. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych są zawarte w Polityce prywatności dostępnej w placówkach Spółki oraz opublikowanej na stronie internetowej Spółki.
Każdy Pacjent korzystający z usług MEDIMOST Sp. z o.o. zobowiązany jest do przestrzegania zapisów dotyczących pacjenta wynikających z niniejszego Regulaminu Każdorazowo aktualny i ujednolicony tekst Regulaminu, obejmujący jego wszelkie dotychczasowe zmiany jego treści, dostępny jest na stronie https://poliklinika.zdorovo.pl/
TRYB SKŁADANIA REKLAMACJI, SKARG I WNIOSKÓW
1) Pacjenci mogą składać reklamacje, skargi i wnioski dotyczące działalności Podmiotu leczniczego do Zarządu MEDIMOST Sp. z o.o.
2) Reklamacje, skargi i wnioski można składać na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres kontakt@vrachi.pl.
3) Sprawy reklamacyjne rozpatrywane są w terminie 30 dni roboczych od daty otrzymania reklamacji dnia wpłynięcia. W przypadku złożonej sprawy lub braku możliwości uzyskania stosownych wyjaśnień od personelu spowodowanych czasową ich niezdolnością do pracy, urlopem itp. odpowiedź na skargę może być udzielona w późniejszym terminie. O tym fakcie Pacjent zostaje powiadomiony.